5 signalen dat jouw branding toe is aan een upgrade

2021

Dit jaar lanceerde we een nieuwe website. Met dat digitale visitekaartje hebben we weer vele nieuwe klanten verwelkomd en is ons bedrijf onwijs gegroeid. Digitaal is er steeds meer mogelijk en wij als digital agency willen dit ook mogelijk maken voor jouw bedrijf. Als bedrijf is het belangrijk om te blijven ontwikkelen en mee te bewegen met de vraag en behoefte van je ideale klant. Je moet blijven werken aan je bedrijf in plaats van alleen maar voor je bedrijf. Wij moeten natuurlijk wel het goede voorbeeld blijven geven, toch?!;) Hoe jij kunt weten of jouw bedrijf ook toe is aan een nieuwe website? Ontdek de signalen die wij herkende bij onze klanten en onszelf in dit artikel.

1. Je werkt vooral in je bedrijf en niet genoeg aan je bedrijf 

Als snelgroeiend bedrijf weten we als geen ander hoe het is om een bedrijf te runnen. Druk, druk, druk, té weinig tijd en nooit op de juiste momenten creativitijd. Achterstallig werk blijft liggen, je doet alleen de dingen die je direct geld opleveren en/of waar je zelf heel bedreven in bent. Diep van binnen weet je dat er meer te halen valt uit jouw bedrijf, maar krijg je het er (zelf) nog niet uit. Door te weinig met marketing bezig te zijn, laat je kansen liggen en loop je extra omzet mis. Wat nou als wij met Your Dutch Media jou ondersteunen op het gebied van development, design en/of marketing?

2. De uitstraling past niet (meer) bij de klanten die je zou willen aantrekken

“Because you’re worth it!”, deze inmiddels 50 jaar oude slogan van L’Oreal Paris’ mag dan nog steeds van toepassing en krachtig zijn, maar jouw online uitstraling moet wĂ©l met zijn tijd meegaan. Het aanpassen of veranderen van een (online) identiteit, huisstijl of branding kan tijdrovend ogen, maar geloof ons, en L’Oreal Paris’, jouw bedrijf is het Ă©cht waard.

Om een vervolgstap te zetten met jouw bedrijf en verder te professionaliseren kan een nieuwe uitstraling daar veel aan bijdragen. De groei die je als bedrijf hebt doorgemaakt, moet voor jouw potentiële klanten ook visueel zichtbaar zijn.

Zij moeten zich kunnen identificeren met de uitstraling van jouw website, applicatie en/of marketingcommunicatie uitingen. Dit dient bij de tijds en aantrekkelijk te zijn voor jouw specifieke doelgroep.

Zelf zie je het wellicht al niet meer, of wil je het niet zien, maar je website bevat allerlei gebruiksongemakken. Bepaalde functionaliteiten zijn totaal niet logisch ingesteld of je weet zelf niet hoe je iets kunt aanpassen. Je website heeft een (te) lange laadsnelheid waardoor er klanten afhaken en bij de concurrent terecht komen of de website is niet mobielvriendelijk genoeg. Dit zijn veel voorkomende problemen van websites die niet het afgelopen jaar zijn ontwikkeld. Voor Google een reden om je minder hoog in de ranking te plaatsen, waardoor jouw bedrijf minder snel gevonden wordt dan die van jouw concurrent.

4. Je maakt nog gebruik van standaard templates

Door de ontwikkelingen en digitalisering is het voor bedrijven steeds makkelijker geworden om de marketing van hun bedrijf ‘zelf wel te doen’. Maak jij gebruik van de standaard WordPress templates of die van Canva? Het zijn leuke opties om mee te beginnen, maar… indien je als bedrijf wilt verder professionaliseren en je echt wilt onderscheiden van jouw concurrenten, kun je hier niet meer mee voor de dag komen.

Een sterk merk uitstralen begint bij branding en design en dat gaat veel verder dan een standaard template. Onze specialisten hebben de kennis en kunde in huis om verschillende concepten te creëren die aansluiten bij jouw bedrijf én de behoefte van jouw ideale klant.

Het eindproduct wordt niet alleen gemaakt omdat ‘jij het zo mooi vindt’, nee, onze specialisten denken met je mee en voor je verder. We kijken naar de verschillende marketingdoeleinden en met welke content we op welk moment het beste kunnen inspelen op de emotie van jouw toekomstige klant.

5. Je hebt je website de afgelopen jaren niet geupdate

De afgelopen jaren hebben er onwijs veel veranderingen plaatsgevonden. Voor veel bedrijven hebben die veranderingen ook impact op de teksten en visualisatie van de websites. Zo hielden wij voor sommige klanten rekening met (stock) beeldmateriaal waarbij de maatregelen zoals anderhalve meter zichtbaar was. Nu de maatregelen weer zijn versoepeld, kan het beeld hierin ook weer worden aangepast.

Daarnaast is het voor de veiligheid van jouw website ook belangrijk om regelmatig updates door te voeren om zo cybercriminelen buiten jouw digitale deur te houden. Een SSL-certificaat voor je website is een must in deze tijd. Klinkt dit als abracadabra of wil je meer weten over jouw digitale veiligheid als bedrijf? Wellicht is het netwerkevent van SECOM dan iets voor jou. SECOM host in de week van de veiligheid hĂ©t ‘Veiligheid als Prioriteit’-netwerkevent. Een middag die u echt niet wilt missen, met verschillende interessante sprekers.

Sparringpartner nodig?

Ben je benieuwd wat een nieuwe branding of merkpositionering voor jouw bedrijf kan opleveren of wil je meer informatie? We helpen je graag, met het vinden van een online oplossing op maat.

Meer weten over de diensten Cherry Marketing en wat we voor jullie organisatie kunnen betekenen? Bel ons gerust op via 085 0299 110 of stuur een mail naar 

Fabienne
Contact