Doorgaan naar artikel

your dutch media

.

dé last minute tips voor een top Black Friday met jouw webshop.

#hosting

#support

#trends

#webdevelopment

#webshop

Leestijd: 4 minuten.

dé last minute tips voor een top Black Friday met jouw webshop

Black Friday is al jaren een fenomeen in Amerika, gepaard met grote chaos en hele hoge kortingen. Inmiddels is de Black Friday Sale ook overgewaaid naar Nederland en spelen vele bedrijven hierop in. Dit jaar begint Black Friday op vrijdag 26 november van ‘s ochtends vroeg tot en met ‘s avonds laat. Wat een Black Friday Sale jouw bedrijf kan opleveren en hoe je hier het beste op in kunt spelen? In dit artikel lees je er alles over en delen we de laatste tips en tricks om een zo hoog mogelijke conversie te scoren met jouw webshop.

wat Black Friday jouw bedrijf kan opleveren (en wat niet)

Van sommige klanten horen we nog wel eens dat ze terughoudend zijn met Black Friday Sale, ieder om zijn eigen reden. Daarom delen we zowel de voor- en nadelen van Black Friday. 

voordelen Black Friday

nadelen Black Friday

  • Vele bedrijven beschouwen het als de grootste verkoop van het jaar
  • Dé uitgelezen kans om jouw (oude) voorraad te verkopen
  • Gezien Sinterklaas en Kerst is dit voor de consument een aantrekkelijk moment
  • Concurreren met andere bedrijven kan risico’s met zich meebrengen
  • Gevaar van retour ligt op de loer 
  • Massa inkopen zorgt voor milieuvervuiling 

Niet voor alle bedrijven is het concurreren met andere (grote) bedrijven mogelijk. Voor kleinere bedrijven of MKB bedrijven kan Black Friday risico’s hebben. Ben je eigenaar van een MKB en ben je aan het oriënteren over de mogelijkheden van Black Friday? Dan is het goed om te kijken hoe je het voor jouw bedrijf zo rendabel mogelijk kunt maken. Met trouwe volgers als achterban of veel vaste klanten kan het heel interessant zijn om er wel op in te spelen. Je hoeft niet per se met de gekte mee te gaan, een kleine actie kan ook al volstaan. Door wel met je marketingcommunicatie in te spelen op ‘Black Friday’, zorg je wel weer voor extra verkeer naar je webshop. 

caching zorgt voor cashen

Een goede caching zorgt voor een snellere laadtijd, waardoor je bezoekers sneller zullen kopen. Door middel van goede caching worden de bestanden van je webshop lokaal opgeslagen. Als de website opnieuw geopend wordt, hoeven de gegevens niet nogmaals gedownload te worden vanaf de server. Het resultaat? Een veel snellere laadtijd, waardoor de gebruiker een zo fijn mogelijk aankoopproces ervaart.

maak het zo makkelijk mogelijk

Tegenwoordig zijn we allemaal druk, druk, druk en moet alles zo snel mogelijk. De huidige consument heeft haast en daar moet je als webshopeigenaar goed rekening mee houden. Grote salesdagen zoals Black Friday spelen in op het geduld van de klant die maar al te bang is om de beste koopjes mis te lopen. Het proces van afrekenen moet goed en duidelijk zijn, maar vergeet ook niet aan conversie te denken…

zo converteren je website bezoekers (nog) meer

Ben je al bijvoorbeeld al bekend met het fenomeen 'kassakoopje'? Met een webdesign vanuit UX/UI zorg je dat het aankoopproces makkelijk verloopt én je meer verkoopt. 

Zo bundelen marketing specialist en UX/UI designer van Your Dutch Media regelmatig de krachten om een zo conversie mogelijk gerichte webshop te ontwikkelen. Door middel van Neuromarketing trucjes toe te passen, verkoop je onbewust meer. Een goed voorbeeld hiervan is Booking.com die met verschillende trucs inspeelt op het gevoel van schaarste met ‘Only 6 rooms left…’. 

een goede servercapaciteit scheelt je tijd

Een goede servercapaciteit zorgt voor de juiste ondersteuning tijdens piekmomenten. Staat er binnenkort een lancering gepland? Of heb je een speciale actie waardoor je meer website bezoekers verwacht? Dan is het verstandig om vooraf te kijken naar de servercapaciteit. Zo kun je voorkomen dat de server van je website of webshop eruit ligt, met grote gevolgen vandien. Zo loop je bij een slechte servercapaciteit heel veel klanten mis, waarvan een grote kans is dat ze ook niet terug zullen keren. De eerste indruk telt en hoe langer het duurt, hoe meer kans de consument heeft om verder te kijken en prijzen te vergelijken. Vanuit Your Dutch Media werken we daarom met Kinsta als zakelijke WordPress-hosting.

Klik voor meer informatie op deze link en vraag geheel vrijblijvend een demo aan: https://kinsta.com/enterprise-wordpress-hosting/?kaid=NPEHZCBCOBRW. Wil je de hosting voor je website of webshop liever uitbesteden? Dan staan onze developers voor je klaar. Bespaar tijd en een hoop gedoe en focus je op je bedrijf, dan regelen wij de website.

verspreid de verkoop door Black Week

Inmiddels is het niet meer alleen Black Friday, maar gebruiken winkels de hele week om zoveel mogelijk reclame te maken en producten te verkopen. Zo starten de meeste sales al op 20 november en lopen ze door tot en met Cyber Monday, 29 november. Op die manier kun je bezoekers verspreiden en zullen de servers minder pieken krijgen op één moment. In combinatie met de Kinsta hosting waar we het net over hadden, hoef je je dan geen zorgen te maken om je server.

sparringpartner nodig?

Op zoek naar een webhost of development bureau in Hoorn en omgeving? Dan ben je bij Your Dutch Media bij het juiste adres. Wij pakken alle punten voor je op en werken jouw specifieke vraag tot in de puntjes uit. Of het nu om een webdesign of development, onze young professionals denken met je mee en voor je verder. We helpen je graag, met het vinden van een online oplossing op maat. Mail voor een vrijblijvend sparringgesprek naar hi@yourdutchmedia.nl of bel ons op 085-0608505.